Dzieci z niepeĹnosprawnoĹciÄ
intelektualnÄ
w stopniu gĹÄbokim uczÄ
siÄ w zespoĹach rewalidacyjno â wychowawczych. GĹĂłwnym zadaniem zespoĹu jest pozytywne wpĹywanie na rozwĂłj psychofizyczny wychowankĂłw. Celem zajÄÄ jest wspomaganie rozwoju poznawczego dzieci , rozwijanie zainteresowania otoczeniem oraz rozwijanie samodzielnoĹci  w codziennym Ĺźyciu, stosownie do ich moĹźliwoĹci psychofizycznych oraz indywidualnych potrzeb rozwojowych. KaĹźdy zespóŠrealizuje zadania wytyczone przez ROZPORZÄDZENIE MEN w sprawie warunkĂłw i sposobu organizowania zajÄÄ rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i mĹodzieĹźy....
Podczas zajÄÄ wychowankowie biorÄ
udziaĹ w zajÄciach stymulacji polisensorycznej (m.in. poranny krÄ
g). Nauczyciele wykorzystujÄ
elementy arteterapii, zajÄcia ruchowe oraz elementy masaĹźu, trening aktywnoĹci Knilla oraz elementy muzykoterapii. Nauczyciele wspĂłĹpracujÄ
z psychologiem, fizjoterapeutami (odpowiednie pozycjonowanie dziecka podczas zajÄÄ), logopedÄ
(wprowadzanie komunikacji alternatywnej), terapeutami SI.